T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
633 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek-4'üncü maddesi doğrultusunda 15 Mayıs 2015 tarihi itibarıyla uygulanmaya başlayan Doğum yardımı usul ve esasları yürürlüğe girdi.
Bu kapsamda Valimiz Sayın Ali Kolat ve eşi Sayın İlksen Kolat Hanımefendi, Yüksek İhtisas Hastanesin Kadın Doğum Polikliniğinde yatmakta olan yeni doğum yapan aileleri ziyaret ederek yeni yasa hakkında bilgiler vererek ailelerle sohbet etti.
Yüksek İhtisas Hastanesi ziyaretlerinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü ve müdürlük yetkilileri bulundu. Vali Kolat ve beraberindeki heyet, Hastane Yöneticisi Tekin Akça ve diğer yetkililer tarafından karşılandı.
Ayrıca Valimiz Sayın Ali Kolat ve eşi Sayın İlksen Kolat Hanımefendi, yeni doğan bir çocuğa hediye olarak çeyrek altın taktı.
Verilen bilgilerde; 15.05.2015 tarihi ve sonrası doğumlu İlk çocuk için 300TL, İkinci çocuk için 400TL, Üçüncü ve sonrası çocuklar için 600TL' dir.
Doğum yardımında çocuk sınırı olmayıp üçüncü çocuktan sonrası çocuklar için de 600 TL ödeme yapılır.
Doğum yardımı ödemesi her çocuk için bir kez yapılır.
(15.05.2015 tarihinden önce doğan çocuklar bu yardımdan faydalanamayacaktır. Fakat Ödeme yapılırken çocuk sıralamasına dahil edilirler. 15.05.2015 tarihinden önce doğan bir çocuk varsa bu yardımı alamaz ancak bu tarih ve sonrası doğan çocuk, ikinci çocuk olacağı için ikinci çocuğa ödenen 400TL yardımı alacaktır. Üçüncü ya da sonrası çocuk durumunda ise 600 TL alacaktır.
İkiz ya da üçüz doğum gerçekleşmişse Çocukların KPS (Kimlik Paylaşım Sistemi) üzerinden aile kütüğü kayıt sıralamasına göre ilk kayıtlı çocuğa 300 TL, İkinci kayıtlı çocuğa 400TL, üçüncü kayıtlı çocuğa 600TL ödenir.
Doğum yardımı için başvuru süre sınırı yoktur. 15.05.2015 tarihi ve sonrasında doğan çocuk için 2018 yılında çocuk 3 yaşına gelmiş olsa dahi başvuru yapılabilir.
Doğum yardımı için başvurabilecek kişiler ve başvuru merkezleri:
Doğum yardımına Yurtiçi ve Yurtdışında yaşayan tüm Türk vatandaşları ve mavi kart sahipleri (Türk Vatandaşlığından çıkarılmış kişilerdir ve doğum yardımında TC Vatandaşları ile aynı haklara sahip olacaklardır.) başvurabileceklerdir.
Başvuru yapan kişide Türk vatandaşı ve sağ olma şartı aranmaktadır.
Başvurular başvuru formu ile şahsen, posta,kargo yoluyla veya iadeli taahhütlü olarak Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri, Sosyal Hizmet Merkezlerine yapılabilmektedir. Yurtdışında yaşayanların başvuruları ise Büyükelçilikler ve Konsolosluklar aracılığıyla yapılacaktır. Büyükelçilikler ve konsolosluklar başvuruları İl Müdürlüğü yada SHM lere ileteceklerdir.
Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan kişiler, Kamu İşçileri, Kamuda istihdam edilen özel sektör çalışanları başvurularını çalıştıkları kurumlara yapacaklardır. Kurumlarınca mühürlenerek onaylanan başvuru formları ASP İl Müdürlükleri ve SHM'lere iletilecektir.
Taşeron firma ile Hizmet alımı olarak Kamuda çalışanlar ne şekilde istihdam edilirse edilsin çalıştıkları kuruma başvuru yapacaklardır.
Doğum yardımı başvurularında ikamet yeri şartı aranmamakta olup kişi istediği İldeki ASP İl Müdürlüğü ve SHM'ye başvuruda bulunabilir.
Başvuru süreci ve Ödemeler:
Bakanlık tarafından kamuoyuna sunulacak Başvuru formu kişi tarafından doldurulduktan sonra çalıştığı kuruma mühürletilerek onaylatılıp ASP İl Müdürlüğü yada SHM'lere iletilecektir. Ve başvuru alındı belgeleri başvuru sahiplerine verilecektir. İl Müdürlüğü ve SHM ne gelen başvurular Doğum Yardım Sistemine (DYS) işlenecek ve Her ayın sonunda başvurular toplanıp İl Müdürü yetkisi ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığından talep edilen bütçe ile kişilere TC numaraları üzerinden Bakanlığın belirleyeceği kanallardan (PTT yada anlaşmalı bankadan) ödeme yapılacaktır. Ödemeler için TC Kimlik numarası yeterli olacaktır.
Annenin sağ olması ve Türk vatandaşı olması durumunda başvuru, anne tarafından, anne adına baba tarafından ya da annenin vekalet verdiği kişi tarafından yapılarak ödeme anneye yapılır.
Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın bulundukları ülkedeki aldıkları doğum yardımı bu doğum yardımı için bağlayıcı değildir. Yurtdışındaki aldıkları doğum yardımı bu doğum yardımını almalarına engel teşkil etmez.
Ödemelerde herhangi bir fark ya da ayrım yapılmaz. Sadece kamu işçilerinde fark ödemeleri vardır. Kamu işçileri toplu iş sözleşmesi gereği aldıkları doğum yardımını başvuru sırasında beyan edeceklerdir eğer aldıkları doğum yardım tutarı verilecek doğum yardım tutarından az ise aradaki fark ödenir, fazla ise ödeme yapılmaz ve fazla olan tutar kesilmez. Örneğin ilk çocuk için başvuru yapmış ise yapılacak yardım 300 TL dir. Kendi kurumundan sözleşme gereği 120 TL yardım almışsa bu tutar düşülerek aradaki 180TL lik fark ödenir. Sözleşme gereği aldığı tutar 310TL ise 10TL lik fark geri alınmaz. Kamu işçileri kendi kurumlarından aldıkları yardımı başvuru yaparken beyan etmelidirler. Beyan edilmezse ve daha sonra bu durum tespit edilirse yersiz ödeme yapılmış olur ve aradaki fark kişiden tahsil edilir.
Doğum yardımındaki diğer hususlar;
Ziyaretlerde konuşan Valimiz Sayın Ali Kolat, ' 633 sayılı Kararname ile yapılan yeni düzenlemeyle ilk çocuk doğunca 300 TL, ikinci çocuk doğunca 400 TL, üçüncü çocuk ve sonrası için 600 TL seyyanen verilmesi kanunlaşmıştır. Bu uygulamaya 15.05.2015 tarihinden itibaren geçilmiştir. Bizde bunun ilk uygulamasın Yüksek İhtisas Hastanemizde yapıyoruz.
Ayrıca biz bugün ziyaret ettiğimiz yeni çocuk sahibi olmuş anneleri tebrik ediyoruz. 'dedi.
Daha sonra Valimiz Sayın Ali Kolat ve İlksen Kolat Hanımefendi, Yüksek İhtisas Hastanesi Fizik ve Tedavi Rehabilitasyon Servisi ve Çocuk Servisinde bulunan hastaları ziyaret ederek geçmiş olsun dileklerinde bulundu. (18.05.2015)